Vajon milyen egy jó eladó ismérve? Mitől lesz valaki kiemelkedő ebben a szakmában? Mutatjuk mire érdemes ráerősíteni állásinterjú előtt!
Hogy ki az üzletvezetők álma? Eladóként nem csak az fontos, hogy könnyen kommunikáljunk másokkal, hanem az is, hogy a különböző stílusú emberekkel pillanatok alatt egy hullámhosszra kerüljünk. És akkor ez még csak az egyik része a szakmának. Jó, ha háttértudással is rendelkezünk a bolt termékeivel kapcsolatban.
Egy állás betöltésénél a kiválasztási folyamat szerves része a személyes találkozó. Ilyenkor az üzletvezető azt méri fel, hogyan kommunikálunk, milyen a kisugárzásunk, ugyanis ebben a szakmában egy személyiséget nem lehet egy önéletrajz alapján megismerni. Most megpróbáltunk 5 szempontot összeszedni, amire érdemes felkészülni, ha eladóként szeretnénk elhelyezkedni.
Kereskedelmi véna
Azt gondolhatnánk, hogy mindenkibe szorult ebből az alapvető tulajdonságból, ám a gyakorlatban nem ez a jellemző. Ehhez elengedhetetlen a nyitott, érdeklődő, ám emellett határozott fellépés, vagyis az alapvető tisztelet és kedvesség mellett értenünk kell az eladáshoz is.
Teherbírás és elhivatottság
Az eladói állás másik fő ismérve, hogy muszáj bírnunk a talpon állást, az intenzív munkát. Emellett egyfajta tulajdonosi szemlélettel is rendelkeznünk kell. Akkor leszünk igazán jók ebben a szakmában, ha magunknak érezzük az eladni való terméket vagy szolgáltatást, segíteni szeretnénk a vevőknek, és ezt akkor is elvégezzük, ha nem áll a hátunk mögött a főnök.
Ügyfélközpontú kommunikáció
Az egyik legfontosabb ebből a szempontból talán a türelem. Mielőtt jelentkeznénk, tartsunk önvizsgálatot: vajon mennyire jellemző ránk az empátia és a türelmesség? Képesek vagyunk egy hosszú nap után is kedvesen, pozitívan hozzáállni másokhoz? Ha a kérdésekre a válasz igen, már szuper alapokkal indulunk! Az eladói munkakörök esetében valamilyen idegen nyelv ismerete legtöbbször már az elvárások közé tartozik, így érdemes felkészülnünk arra, hogy nyelvtudásunkat is tesztelni fogják az interjú során.
Megbízhatóság és precizitás
Talán ez az egyik legfontosabb tulajdonsága egy eladónak, hiszen komoly felelősség van a kezében, ugyanis nemcsak az árukészletet, hanem az esetek többségében a kasszát is kezelni kell. Ennek pedig szerves része az adminisztráció is.
Szakmai alázat
Ez az a képesség, amire nem csak itt, hanem szinte minden állásnál szükségünk van. A legjobb esetben ez bennünk van, és magába foglalja a tanulni vágyás és a fejlődési lehetőségek kihasználásának folyamatát. Legyünk nyitottak a munkahelyen hirtelen felmerülő változásokra, az ismeretlen helyzetekre, és tanuljunk tapasztaltabb kollégáinktól.
Természetesen a különböző munkahelyeken egyéb specifikációk is felmerülhetnek, amit az adott üzlet jellege diktál. Például, ha kisállat eledelekkel, kiegészítők foglalkozó helyre jelentkezünk nem árt, ha van állattartási tapasztalatunk, és szeretjük is négylábú barátainkat. Ilyenkor előfordulhat az is, hogy az interjúztató elénk rak egy kérdéssort a tematikával kapcsolatban, éppen ezért legyünk felkészültek!
Szerencsés álláskeresést!
Comments are closed.