Ha hatékony apróhirdetést szeretnénk feladni, akkor a megfelelő leírás nem elég, a képekre még ennél is nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk, hiszen ez az, amivel igazán felkelthetjük a vevők érdeklődését. Éppen ezért összegyűjtöttünk nektek néhány praktikus tippet, amikkel gyorsan és könnyedén készíthettek szuper termékfotókat!
Első lépések
Nem mindegy hogyan tálaljuk az eladni kívánt portékát. Az első lépés mindig a termék megtisztítása legyen. Ugyanis, ha tele van ujjlenyomattal, zsírfolttal, porszemmel, akkor az sokakban ellenérzést kelthet, illetve azt sugallhatja, hogy az eszközeinket nem tartjuk tisztán és nem vigyázunk rájuk.
Második lépésben keressünk valami homogén hátteret. Ha egy kisebb tárgyról van szó, akkor a legideálisabb erre a célra egy ívesen felhajlított A3-as vagy nagyobb méretű műszaki rajzlap. Ha viszont nagyobb tárgyat, bútort szeretnénk fotózni, akkor persze a legjobb, ha természetes környezetében fotózzuk.
Technikai részletek
1. Fotózás közben a vaku helyett szórt fényt használjunk!
Az erős árnyékok, a ragyogó csillanások és a sok szürke átmenet zavaróan hat a képen. Ezzel ellentétben a szórt fény eltünteti az árnyékokat és a csillanásokat, így előnyösebben mutatja be a terméket. Szórt fényt legegyszerűbben úgy lehet csinálni, ha a függönnyel eltakarjuk az ablakon keresztül besütő erős fényt, vagy ha fehér áttetsző műanyagot – például nejlonzacskót – rakunk a lámpa elé.
2. Mindig használjunk támaszt a fotó készítésekor!
Bármennyire okosak is a mai telefonok, a lakásban készített fotók esetében már akár egy kisebb bemozdulástól is homályos képet kaphatunk. Mindig használjunk állványt, vagy ha az éppen nincsen kéznél, akkor támasszuk a kezünket valamihez! Így a képek sokkal élesebbek, tisztábbak lesznek, és több lesz az érdeklődő is.
3. Fotózás során használjunk nagy felbontású képeket.
Ha a fényképezőgépen van állítási opció, javasolt használni a Medium vagy a High felbontást, mert olyankor a képek nagyíthatóak és élesek lesznek minden nézetben. Minél látványosabb a kép, annál többen kattintanak a hirdetésre. A Low vagy a Small felbontások pixeles megjelenítést eredményezhetnek.
4. Figyelj a fehéregyensúly beállításra.
Különböző fényforrások, különböző színt kölcsönöznek a képnek. A hagyományos izzó sárga, míg a neonfény zöldes-kékes árnyalatba színezi a képet. Általában a fényképezőgépeken már lehet használni AWB beállítást, ami Auto White Balance-t, vagyis automatikus fehéregyensúlyt jelent. Ez a beállítás segít semleges színt kölcsönözni a fotónak.
5. Mutassuk be a termék részleteit!
Használjuk a „Macro” üzemmódot, amely egyes gépeken kis tulipán ikonnal van jelölve, így a totál mellett közelről is bemutathatjuk az eladásra szánt termék jellegzetességeit. Lehet az címke, márkajelzés, varrás, csat, cipzár vagy anyag textúra… Minél több a részlet, annál hitelesebb és bővebb a termékről nyújtott információ, ami segíti a döntést. Az esetleges hibák bemutatásával pedig elkerülhető a zsákbamacska hatás.
6. Ne használjunk a zoom-ot vagyis belenagyítást!
Menjünk inkább pár lépéssel közelebb, ahelyett, hogy két ujjal zoomolunk a mobilunkon a fotó elkészítésekor, mert ilyenkor a képnek romlik a minősége és homályos lesz.
Kompozíció – Mire figyeljünk?
1. Mutassuk meg a termék méretét!
Ha nem egyértelmű az eladásra szánt tárgyunk mérete, tegyünk mellé vonalzót, gyufásdobozt, vagy pénzérmét.
2. Kerüljük a kellékek használatát!
A képen csak az legyen, ami a hirdetés tárgya, mert minden más – például a kanapéra helyezett díszpárnák, takarók – lehet, hogy díszítik a képet, de meg is zavarhatják a potenciális vevőt, hiszen így nem látja olyan jól a konkrét tárgy részleteit, sőt még akár azt az érzést is kelthetjük, hogy bizonyos hibákat próbálunk az extra tárgyakkal leplezni.
3. Mutassuk be a tárgyat használat közben is!
Az eladásra szánt tárgy arányait a vevő könnyebben képzeli el, ha látja használat közben, vagy például egy ruha esetében, ha látja hogyan mutat felvéve. Ha ilyen jellegű képeket is feltöltünk, jelentősen növelhetjük a kattintások számát hirdetésükre.
4. A tárgyak alakjához illeszkedően használjunk álló vagy fekvő képkivágást.
Mikor fotózzuk az eladásra szánt terméket mindig ügyeljünk rá, hogy arányaihoz illeszkedjen a képkivágás arány is. Ha például egy hosszúkás fekvő dologról van szó, fordítsuk el a telefont, vagy fényképezőgépet is ennek megfelelően, ha pedig a termék magasabb, mint szélesebb, akkor inkább álló formátumú képkivágást válasszunk.
Ha ezeket a tanácsokat megfogadjuk, máris nagyobb lehet az esélyünk a rég nem használt dolgaink eladására! A Jófogáson naponta több mint 5000 terméket adnak el a felhasználók az apróhirdetések által, miért ne lehetne köztük a tiéd is? Úgyhogy kezd el otthon a szortírozást, a fotózást, és szabadulj meg könnyen feleslegessé vált tárgyaidtól egy kis előkészítés és pár kattintás segítségével!
Comments are closed.