A kabriók már a spájzban vannak – indul a szezon!

Boldogan autózol a naplementében, arcodba csap a lágy szellő, miközben arra gondolsz, hogy bizony, a kabrióhoz semmi sem fogható. Jön a szezon, szóval profik előnyben, azonban ha még csak játszadozol a kabrióvásárlás ötletével, akkor nem árt, ha néhány dolgot észben tartasz. Most válaszolunk mindenre, amit a kabriózással kapcsolatban tudni szeretnél.

Nyár, napfény, kabrió – vagy nem?

Az első és legfontosabb tény: az igazi kabriószezon nem nyáron van. Persze ilyenkor is lehet csapatni, de naptej nélkül nem ajánlatos. Egyébként ha már szezon, akkor inkább tavasz és ősz, amikor még kellemes az idő a nyitott tetős száguldáshoz, viszont nem kell attól tartanod, hogy rákvörösre sülsz vezetés közben.

Nézz és láss

A kabrió egyik nagy előnye a kevesebb holttér, ezáltal több kilátás. Holttérnek a kocsiból az úttest egy meghatározott irányában valamilyen okból kitakart teret nevezzük, ezt okozhatja a karosszéria kialakítása, de akár egy utas vagy egy csomag is. A kabrióban azonban nyert ügyünk van, hiszen a karosszéria sajátosságai miatt kevesebb oszlop van az autóban, így kisebb holttérrel kell számolnunk. Ez alapján a kabriók nemcsak nagyobb élményt, de biztonságosabb autózást is adnak.

Stabilabb már nem is lehetne

Tény, a kabriók többet fogyasztanak, mint “átlagos” társaik, ez pedig azért van, mert extra merevítéseket kapnak. Ezért nagyobb a tömegük is, és igaz, hogy többet esznek, de nehezebben is borulnak fel.

Fűtés vagy hűtés – csak okosan!

Óvatosan a bőrüléssel – a nagy nyári melegben ugyanis elviselhetetlen forróra melegedhet. A bőrülésre szánt forintokat invesztáld inkább egy klímába! Bár azt gondolnád, egy kabrióba felesleges, higgy nekünk és egy szép napon majd hálás leszel a jótanácsért.

Hát persze, hogy a kabriónak is van magyar vonatkozása

Az autógyártás hőskorszakában a nyitott modellek domináltak, a csatlakoztatható tető később vált mindennapossá. Ha így nézzük, akkor az első kabrió a Ford T modell volt, amelynek tervezésében egy magyar származású mérnök, Galamb József is közreműködött. Érdekesség, hogy a mai napig fellelhető a legendás modell Magyarországon is, amely gyűjtőknek jó hír.

Ha kedvet kaptál a tetőmentes autózáshoz, de még nem szerezted be a megfelelő járgányt, akkor bátran nézz szét a Jófogáson! Ha pedig tutira akarsz menni, akkor érdemes böngészni az Autónavigátor teszt rovatát, ahol segítenek a tökéletes kabrió kiválasztásában. Itt megtalálhatod például a Mazda MX 5 vagy a Mini Cooper S tesztvezetéséről szóló élménybeszámolókat!

Comments are closed.

Navigate