Mitől lesz a te hirdetésed a legjobbak között a Jófogáson? Miért érdemes „zölden” hozzáállni a hulladékhoz? Olvassátok el Földi Barbara szuper fenntartható tippjeit és információkat a Jófogás applikációról!
A fenntarthatóság napjainkban nemcsak egy trendi téma, hanem egyre több ember magáénak érzi. Ha olyan eszközökről vagy módszerekről hallunk, amik segítségével aktívan tehetünk közvetlen környezetünk, ezáltal pedig bolygónk tisztaságáért, akkor mindig érdemes fülelni!
Földi Barbara rendhagyó módon kezdett foglalkozni a témával: felnőttképzéseket tartva egyre jobban bevonta a csoportos foglalkozásokba a fenntarthatóság mindennapi eszközeit, míg végül őt is elkapta a „zöld gondolkodásmód”, erről is mesélt nekünk!
„Édesanyám tanított meg erre a szemléletre, tőle tanultam meg varrni, hasznosítani a régi dolgokat, de igazán aktívan 10 évvel ezelőtt kezdtem foglalkozni a fenntarthatósággal. Felnőttoktató vagyok és egy képzés során a kreativitás fejlesztésére hulladékok újrafelhasználását kezdtük el.„
Azt vettem észre, hogy a résztvevők a kézzel megfogható téma miatt sokkal közelebb kerültek az újrahasznosítás némiképp elvont fogalmához. Elkezdték magukat önszorgalomból is beleásni a témába, így a képzés előrehaladtával már nem is volt szükség érzékenyítésre, a csoport magától hozott jobbnál jobb ötleteket. Ebből a folyamatból alakult ki a blogom, a Tinyecoambassador az első gyermekem születésekor, ahol több emberrel is meg tudok osztani hasznos tanácsokat a minél zöldebb és fenntarthatóbb életvezetéshez.”
Barbara egy saját márkát is létrehozott, ahol szintén a szemét kreatív újrahasznosítása kapott nagy szerepet. „A Cimbi egy olyan kezdeményezés, ami mindegyik félnek jó. Több céggel állunk kapcsolatban, akik az alapanyagot adják, ezek régóta raktárakban álló molinók, amiket megtisztítva, újraszabva és varrva neszesszereket, pénztárcákat és táskákat készítünk.”
Barbara, a fenntarthatóság, a Jófogás és a vírushelyzet
„A nagyobbik fiam születése után a recycling jegyében minden kinőtt ruhát eladtam vagy eladományoztam, így a végén csak a legszükségesebb, hordott darabok maradtak meg. Igen ám, de megszületett a második gyermekem is, szintén egy kisfiú és rá egy hétre beköszöntött a tavalyi nagy lezárás.
A pandémia miatt egyetlen gyerekruha-üzlet sem volt nyitva és mivel én a Jófogáson eladtam anno minden gyerekruhát, most ugyanezt a platformot használtam új darabok – amik igazából használtak voltak – vásárlására. Olyan eladókat kerestem, akiknek hasonló korú gyermekei voltak és nem egy-egy darab ruhát árultak, hanem csomagban tettek fel eladó gyerekruhákat, így praktikusabb módon válogathattam a kézhez kapott pakkból.”
A többféle szállítási mód egyébként már a hirdetés feladásakor kiválaszható, így például nem kellett a személyes átvételt választania, hanem egy közeli Foxpost automatában is át tudta venni a csomagot a neki megfelelő időpontban. Barbara egyébként pont a második hullám alatt ismerkedett meg ezzel a szállítási móddal:
„Pont egy rugalmas babahordozót árultam, ami a babák 5-6 hónapos koráig jó, és rámírt egy vevő a Jófogáson, hogy tudnám-e postázni. Egyszerű volt. Csak regisztráltam, még kedvezményt is kaptam és ettől kezdve már magabiztosan használtam ezt a postázási módot is!”
Mivel Barbara sokat használja az appunkat is – amit Androidra itt, iOS-re pedig itt tudtok letölteni – ezért pár tippet is adott a sikeres eladáshoz! Az első és talán legfontosabb az, hogy képzeljük magunkat a vevő helyébe:
Mi az, amit mi is szívesen megvennék, ha 10 egyforma termék hirdetését látjuk a találati listában, mi alapján döntünk végül egy adott eladó mellett?
„Mindig azt mondom, hogy úgy igyekszem eladni, ahogy én is szeretném megkapni!
- Mindenképp érdemes képeket feltenni a hirdetéshez. Több szögből is lefotózni az adott hirdetést, méghozzá természetes fénynél, nem lámpafénynél, hiszen így sokkal jobban látszik a termék valós kinézete.
- A szövegezésnél érdemes röviden minden műszaki vagy méretbeli jellemzőt megadni, hogy a potenciális vevők minél több információt kapjanak.
- Van-e rá még garancia?
- Mennyi ideig volt használva?
- A pontos márka és típus megemlítése is fontos, hiszen így sokkal könnyebben találja meg az a hirdetésünket, aki pont ilyen terméket keres.”
Persze a legfontosabb kérdés a végén jön el:
Vajon milyen áron hirdessük meg a terméket, hogy hamar el is keljen, de ne bukjunk rajta sokat… Barbara erre azt tanácsolja, hogy:
„Érdemes a hirdetés feladása előtt rákeresni arra, hogy a hasonló árucikkeket milyen átlagáron kínálják más vevők az oldalon. Ez egy jó támpontot ad nekünk is, plusz látni fogjuk a többi hirdetés alapján, hogy a mi portékánk jobb vagy rosszabb állapotban van azoknál. Ez is segít a megfelelő ár kigondolásában!”
Nem hangzik bonyolultan, ugye? Töltsd le te is a Jófogás appot mobilodra vagy jelentkezz be oldalunkra a böngésződből és tedd pénzzé nem használt tárgyaidat!
Comments are closed.