Tippek használt termékek vásárlásához!

Mit vesznek az emberek leggyakrabban használtan? Ki szokták próbálni, mielőtt hazaviszik? Érdekli-e őket egyáltalán, mennyibe került újkorában az a holmi? Kutatásunk során a vásárlói szokásokat vettük górcső alá! Az eredmény segítségével pedig összegyűjtöttük néhány tippet, hogyan lehetünk tudatosabbak, ha használt terméket vásárolunk!

Az nem is kérdés, hogy a használt termékek vásárlása nemcsak pénztárcakímélő, praktikus, hanem a környezetünket is óvjuk vele. Nem is gondolnánk viszont, hogy a megfelelő tájékozódás sokszor napokig tartó bosszúságtól kímélhet meg minket. Az esetek többségében ráadásul nem kell sokkal több időt szánni az informálódásra, mint amennyit a termék kiválasztásával bíbelődnék. De vajon odafigyelünk-e eléggé a részletekre a használt holmiknál?

Csak még egy perc!
Kutatásunk szerint, minden tizedik vásárló dönt úgy, hogy nem kér plusz információt az eladótól. Pedig úgy jobban garantálható lenne, hogy az adott használt termék egész biztos megfeleljen az igényeknek. A válaszadók 45%-a mindig, 45%-a pedig időként azért szokott ráadás információt kérni, – ami jelentheti azt is, hogy amit a hirdetés feladója elégnek talált, az a vásárlónak még mindig kevés információ. A felmérést kitöltők egyharmadával pedig már előfordult, hogy a megvett terméknek nem minden apró részlete úgy volt feltüntetve a hirdetésben, ahogy a valóságban azt tapasztalta a vásárló. 

Hajlamosak vagyunk legyinteni egyet, ha használt holmit vásároltunk és mégsem felel meg teljesen az elvásásainknak. Hiszen mégsem egy extrém drága új dologról van szó. De a kiadás, az kiadás, és ha dönthetünk okosan is, miért ne tennénk?

Fontos tehát, hogy ne sajnáljuk erre az időt és az energiát. Néha azon a plusz egy perc érdeklődésen múlhat, hogy mindenki boldogan távozzon a vásárlás után. Kérjük az eladó fél türelmét, és járjuk körbe alaposan azokat a kérdéseket, amik fontosak lehetnek a termék szempontjából. A Jófogás adatai szerint egyébként az eladók nagyjából 3-4 óra alatt szoktak válaszolni a vásárlói kérdésekre, ennyit pedig igazán érdemes várnunk, hogy biztosak legyünk a dolgunkban. Az adásvételi folyamat további gyorsításában és egyszerűsítésében jelenthet még segítséget a Jófogás applikációja, ennek használatával ugyanis akár útközben is tehetünk fel kérdéseket, illetve reagálhatunk egy egy potenciális vásárlónak termékeinkkel kapcsolatban. 

Egy próba nem árthat!
A Jófogás adatai szerint a válaszadók 20%-a soha nem próbálja ki vásárlás előtt a használt terméket. Még akkor sem, ha az a járványügyi előírások betartásával egyébként megoldható lenne. Pedig ha van rá lehetőségünk, akkor mindenképp érdemes kipróbálni a terméket, hiszen így tudunk a leginkább meggyőződni arról, hogy jól választottunk, és ha nem, még mindig visszaléphetünk a vásárlástól. Persze egy személyes találkozót sokszor nem merünk vállalni, de erre kényelmes és biztonságos megoldás lehet például a Jófogás Találkozási Pont a Westendben, ahol nyugodt körülmények között bonyolítható le az adásvétel.

Egy bringát kérek! Kettő lett, maradhat?
Az árazás szempontjából meglepő eredmény született a felmérésben. A vásárlók több mint 80%-a gyakran látogat árösszehasonlító oldalakra, vagyis sokan szeretnének tisztában lenni az újkori árakkal. Ezzel nagyban javíthatják alkupozíciójukat. Noha nagyjából az esetek többségében sejtjük, ha valamelyik eladó „túl nagyot mondott”, mégis érdemes utánanézni az adott terméknek, ha szeretnénk olyan érveket felhozni, amik megállják a helyüket alkudozás közben.

Mire van szükségünk leginkább?

Konzolok, videójátékok, okostelefonok. Ezek fogynak a leginkább a felmérés szerint, ha használt termékekről van szó. Nem is csoda, hiszen ezeket viszonylag jó áron meg lehet vásárolni használtan, miközben a márkaboltból kihozva, súlyos összegeket fizetünk értük. Így tehát ár-érték arányban, a magyar vásárlók valószínűleg ezt tartják a legjobb üzletnek. Persze ezek lehetnek a legrizikósabbak is, hiszen mivel induló áruk is magas, így maga a használt termék sem filléres tétel, mire az új gazdája rátalál. Egy nagyobb kiadásnál még inkább érdemes odafigyelni arra, hogy tisztában legyünk a termék használata miatti hiányosságokkal, hibákkal.

A műszaki cikkek mellett gyakran keresünk még autófelszerelést, szerszámokat, bútorokat, ruhaneműket, könyveket, biciklit és gyerek holmikat.

Miért választjuk a használtat?
Kutatásunkból egy igazán bíztató eredmény is született. A felmérésben részt vevők 60%-a a költséghatékonyságot emelte ki, 40% pedig környezettudatos szeretne lenni. Bár ez valamivel kevesebb, mint a válaszadók fele, az mégis egyértelműen látszik, hogy egyre többen szeretnének odafigyelni a környezettudatosabb vásárlásra és tenni bolygónk védelme érdekében. 

A Jófogás fontosnak tartja, hogy a vásárlók örömmel térjenek vissza, az eladók pedig megunt vagy feleslegessé vált holmijaikkal a lehető legnagyobb bevételi forrásra tegyenek szert. Mi úgy gondoljuk a vásárló és az eladó közötti folyamatos kommunikáció az egyik kulcsa annak, hogy tudatos vásárlásra törekedhessünk, ezáltal pedig mindkét fél elégedett legyen. Reméljük ezzel a néhány tippel neked is segítettünk ebben!

Comments are closed.

Navigate