Vajon jól határozzuk meg feleslegessé vált holmijaink árát? Milyen kategóriájú termékek kelnek el a leggyorsabban? Többek között ilyen kérdésekre kerestük a választ egy felhasználói kutatás keretein belül. Most megmutatjuk nektek az eredményt, aminek segítségével ti is tehettek egy lépést az eladói tudatosság felé.
Megunt vagy kinőtt ruhák; régebbi, de még jó állapotban lévő műszaki cikkek; költözés vagy felújítás miatt hirtelen feleslegessé vált bútorok. Manapság egyre népszerűbb megoldássá válik, hogy ahelyett, hogy a szükségtelenné vált holmikat kidobnánk, apróhirdetés formájában “újrahasznosítjuk” őket. Ráadásul kis odafigyeléssel és tudatossággal jól is kereshetünk az így eladásra kínált használt cikkekkel.
De vajon mitől lesz egy apróhirdetés kelendő? Hogyan válhatunk tudatos eladóvá? Hogy választ kaphassunk ezekre a kérdésekre, végeztünk egy kutatás idén márciusban, melyben csaknem 6000 felhasználónk vett részt. A megkapott eredmények segítségével íme néhány szuper tipp!
Online piacozás
Gondoltad volna, hogy az alkudozás is komoly szerepet tölt be az online eladás során? Felmérésünk tanulságai szerint az eladók 90%-a szokott engedni a vételárból, ráadásul minden ötödik ezért eleve kicsit magasabb árat is ad meg. Ez a hozzáállás a vásárlók részéről is megjelenik, sőt mondhatni a vásárlás velejárója: az eladók 47%-ánál gyakran megtörténik, 42%-uknál pedig időnként fordul elő hogy a vevő csökkenteni szeretné a vételár összegét. Éppen ezért érdemes, ha ezzel számolunk termékünk árazásánál.
Emellett a szállítási költségeket is érdemes az árba kalkulálni, ugyanis a kutatásból az vált világossá, hogy ezt csak minden harmadik eladó teszi meg, ami nem kedvez az üzletnek és könnyen a potenciális vevők elvesztéséhez vezethet.
Az árazás művészete
A felmérés egyik meglepő eredménye az árazással kapcsolatos. A válaszadók megközelítőleg háromnegyede érezte már, hogy kérhetett volna többet is egy termékért. Annak ellenére is, hogy a hirdetést feladók többsége határozottan állítja, tájékozódik a piaci árakról az eladás előtt. Ennek ellenére még közülük is minden másodiknak megfordult a fejében, hogy a kelleténél olcsóbban adta el a termékeit.
A könnyebb árazás érdekében létrehoztunk egy ökölszabályt, ami segítheti a megfelelő érték meghatározását: újabb, alig használt termékünket az újkori ár 50-70%-áért hirdessünk meg. A közepesen használt termékért az újkori ár 25-35%-át, nagyon használtért pedig körülbelül a 10-15%-át érdemes elkérni.
Sok minden múlik az apróhirdetés tartalmán
Az eladók 68%-a szerint nagyon fontos a hirdetés szöveges és fotós tartalma, ezért több részletet is megadnak a feltöltött termékről, ami mindenképpen előnyt jelent a vásárlók szemszögéből. Sőt, 22%-uk pedig még valami személyes/kreatív tartalommal is színesíti a hirdetését, hogy ezáltal még jobban ki tudjon tűnni a tömegből.
A részletes tartalom, leírás megadása abból a szempontból is jó döntés, mivel ebben az esetben jellemzően nem szükséges többkörös egyeztetés, így gyorsabban kelhet el az általunk hirdetett termék.
Ha pedig mindez nem lenne elég, több opciót is kínálunk arra az esetre, hogy a hirdetés még több emberhez eljusson. Ilyen a hirdetések kiemelése, előresorolása. Adataink szerint a Jófogás oldalán kiemelt hirdetések akár 20-szor több vásárlóhoz juthatnak el. Ez pedig igaz a legnépszerűbb, vagyis a műszaki, a háztartási, a divat- és a sportcikkeket tartalmazó termékkategóriákra is.
A felmérés arra is rávilágított, hogy a résztvevők többsége örömmel fogadna profi tippekket az online hirdetésekkel kapcsolatban, így szeretnénk a közeljövőben még több tanulsággal, jó tanáccsal segíteni az online adásvételt, a tippekért kövesd a blogunkat és Facebook, valamint Instagram oldalunkat is!
Comments are closed.