5 szuper tipp, hogy gördülékenyen menjen a munka otthonról!

A pandémia miatt kialakult helyzet sajnos ismét korlátozások bevezetését követelte. Aki teheti, pedig otthonról dolgozik, így a home office ismét a mindennapok részévé válhat. Most összegyűjtöttünk néhány tippet amivel könnyen és hatékonyan dolgozhatunk távmunkában.

A távmunka sokaknak okozhat fejtörést. Az időbeosztás megváltozásától, az otthoni tennivalók sokaságától, esetleg a többi családtag jelenlététől is úgy érezhetjük, hogy nem tudunk megfelelően koncentrálni. Azonban egy kis odafigyeléssel és a megfelelő környezet megteremtésével, ugyanolyan hatékonyak lehetünk, mint a munkahelyen.

Persze egy ilyen átállás senkinek sem könnyű, ám mielőtt megijednénk az új helyzettől, nézzük át mennyi előny származhat belőle:

  • Az otthoni munkavégzés sokkal fókuszáltabb lehet, mint a munkahelyen, hiszen nincs annyi zavaró tényező – nem jönnek 3 percenként oda hozzánk kérdésekkel, nem sózhatnak ránk olyan könnyen plusz munkát
  • A hétvége végre tényleg pihenéssel telhet, hiszen a ház körüli teendőket napközben el tudjuk végezni
  • Rengeteg időt megspórolhatunk, amit például a munkába járással töltöttünk.
  • Sokkal kevesebbnek érezhetjük a munkahelyi nyomást és a stresszt

Hogy azonban valóban jól jöjjünk ki a helyzetből, meg kell teremtenünk a tökéletes körülményeket:

1. A megfelelő környezet
Alakítsunk ki saját irodát! Ez nem csak a könnyebb munkavégzés miatt fontos, de a törvény által is elő van írva, hogy akkor végezhető távmunka, ha erre az otthoni környezet alkalmas, illetve a feltételek az irodaihoz hasonlóak. A legjobb, ha egy külön szoba áll a rendelkezésünkre, de a lakás egy kisebb sarkát is átalakíthatjuk. A lényeg, hogy olyan helyet próbáljunk választani, ami csendes és nincsenek zavaró tényezők. 

2. A munkavégzés eszközei
Egy jó és stabil asztalra, egy kényelmes székre és egy polcos szekrényre mindenképp szükségünk lesz. Egyszóval egy ergonomikus teret érdemes kialakítani, ahol elférnek az iratok és a munkaeszközök. 

Természetesen szükségünk lesz laptopra vagy notebookra, illetve céges telefonra is, a munkánktól függően. Ha ezt a cég nem tudja biztosítani, érdemes beszerezni legalább egy saját számítógépet, ami elég stabil vagy korszerű a munkavégzéshez, illetve ami privát és csak mi használhatjuk a családban.

3. Szoftverek
A home office-hoz ami talán a legfontosabb és ami elengedhetetlen, hogy legyen egy stabil internetünk. Manapság olyan eszközöket is beszerezhetünk, amik a wifi jelet irányítják, illetve felerősítik, így nem szükséges teljesen új internetes csomagra váltanunk.

A számítógépünkön legyenek elérhetőek a vállalkozás szoftverei, táblázatai, adatai. Fontos, hogy a legelején készítsünk egy jól átgondolt mappa struktúrát, különösen, ha közös hálózaton dolgozunk a munkatársakkal. Ez megkönnyíti és felgyorsítja a munkavégzést és 1-2 nap után már szinte automatikus lesz, hogy hova is kell kattintani a fájlokért.

4. Kezdjük a legnehezebbel
Indítsuk a napot azzal a munkával, amitől a legjobban tartunk! Ha nem így teszünk sajnos könnyen belecsúszhatunk a halogatás hibájába, ezáltal pedig minden tolódik, és teljesen elcsúszhatunk a feladatokkal. Ha azonban a legnehezebbel kezdünk, ez adhat számunkra egyfajta adrenalin löketet is, ráadásul a nap hátralévő részében nem nyomja a feladat terhe a vállunkat.

5. Tanuljunk meg lazítani
Sokunknak okozhat problémát az, hogy a nap folyamán, munka közben kikapcsolódjunk. Pedig nagyon fontos, hogy rendszeresen szünetet tartsunk és időt szánjunk a pihenésre is. Ha nem megy a munka elengedése, és állandóan ezen pörög az agyunk, aktív gondolkodásból váltsunk át passzívra! Egy jó sorozat, néhány vicces videó vagy a kedvenc könyvünk tökéletes megoldás erre. Gondoljunk csak bele, az otthoni feltételek adottak! Mindez kulcsfontosságú a munka és magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, amit tény, hogy újra kell tanulnunk, de ezen szabályok betartásával, kitartással és türelemmel garantáltan menni fog. Ráadásul a családunkkal is sokkal több időt tölthetünk!

Comments are closed.

Navigate